onsdag 4. november 2009

Høsten forsvinner..


snart, men enda er enkelte steder i trondheim fremdeles dekket med løv i alskens høstfarger! Kan ikke nekte for at jeg liker høsten ganske godt,men alle årstidene har sin egen sjarm.

men i tankene er du likevel. Høsten kan være vakker på sitt vis, speselt på en fin oktoberdag når sola skinner og og vinden såvidt blåser.
Her er en rykende fersk høst tekst..

Høstmaleriet

Bakken er dekket med haugevis av løv, løvblader i høstens vakre farger.
De danser omkring meg ,for hvert skritt jeg tar. Den kjølige høstvinden stryker seg forbi mine kinn, leker og soper stien fremfor meg,  fritt for løv.  Oktobersola varmer godt, og brenner meg i nakken når jeg bøyer meg ned. Bladene danser omkring meg, og ned i vannet. Elva renner sakte forbi de løvtunge trærne, og vinden gir meg den friske duften av vann og høst. Jeg trekker inn den gode duften og kjenner smaken. Smaken av høst, vind og vann.  Jeg lukker øynene, kjenner vinden stryker meg varsomt om mine bleke kinn. Den danser i vannet, drar videre, og tar med seg sine fargerike blad.  Et vakkert maleri, er det når løvene faller og danderer dem om elven og på bakken under trærne. Jeg nyter synet, og følger elven videre nedover, og ser at høstmaleriet er på plass.



 

Det er høst, gå ut og nyt den!  :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar